Connect with us

“Sahabatku, Nanti Jika Diakhirat Tak Nampak Saya…” – Ebit Lew

Umum

“Sahabatku, Nanti Jika Diakhirat Tak Nampak Saya…” – Ebit Lew

Siapa je tak kenal pendakwah bebas iaitu Ustaz Ebit Lew? Sis suka tengok cara dia membimbing anak-anak muda yang terpesong akidah tau sampai buat diorang tu nangis dan kembali ke pangkal jalan.

Orang macam Ustaz Ebit Lew ni lah patut ramai ada dekat Malaysia ni so kuranglah sikit orang jahat dan orang yang buat maksiat. Betul tak gais? Baru-baru ini Ustaz Ebit Lew ada memuatnaik sebuah video bersama pelakon, Adam Corrie sehingga membuatnya nangis.

Dari dulu saya hormat dan sayang @adamcorrielee . Beliau orang baik. Rendah diri dan selalu dulu-dulu forum kami sama-sama menangis. Mengenang nikmat hidayah dan betapa syukurnya dapat nikmat Islam. Syukur dapat kenal Allah. Terima kaseh doa khususnya orang Islam di Malaysia . Sebak setelah berkat kesabaran dan doa Allah kurniakan Adam Corrie anak selepas 10 tahun. Adam Fateh anak soleh dan hensem comel. Dengar kisah doanya dan betapa beliau menghargai bidadari. Bila saya minta kata-kata terakhir buat anaknya Adam Corrie menangis pesan supaya jaga solat sungguh-sungguh dan menyayangi manusia selalu bersangka baik . Adam Corrie contoh pasangan yang sangat menghargai bidadarinya. Mencintai bidadarinya kerana Allah. Sahabatku, nanti jika diakhirat tak nampak saya tolonglah cari saya dan bawa sama-sama masuk syurga yer-ebitlew #subsribeyoutubeebitlew #abitwithebit #tvalhijrah #jemputDaftarKeluargaSunnah #tourkeluargasunnahsept2019 daftardiwww.keluargasunnah.com
A post shared by Ebit Lew (@ebitlew) on


Haa korang tengok jelah video ni dan jangan lupa baca caption dia sekali tau. Memang tersentuh hati sis bila baca caption yang ditulis Ustaz Ebit Lew. Semoga Ustaz diberikan kesihatan yang baik dan dapat membimbing anak-anak muda pada zaman sekarang. Amin.

+ Baca respon pembaca Oh! Media.


Oh! Moto Vlog


Penulis sepenuh masa di Oh! Media. Skop penulisan merangkumi segala aspek terkini & viral. Juga memastikan laman media sosial untuk Oh! Media sentiasa berjalan dengan lancar.

Comments

Lagi dalam kategori Umum

Trending

To Top