Connect with us

Oh! Media

Majlis Fatwa Memutuskan Vape Adalah HARAM.

Umum

Majlis Fatwa Memutuskan Vape Adalah HARAM.

Teka-teki yang selama ini menjadi perbualan ramai akhirnya terjawab selepas Majlis Fatwa memutuskan bahawa penggunaan Vape atau Rokok Elektronik adalah haram.

Namun fatwa yang dikeluarkan ini seperti yang korang pun boleh agak, tentulah mengundang rasa tidak senang dari segelintir rakyat Malaysia terutamanya netizen sendiri lah melalui pelbagai alasan dan pertikaian yang mereka boleh fikirkan.

Perkara seperti ini bagi Ohmedia samalah seperti rokok. Mereka yang tidak merokok serta anti perokok akan bertepuk-tangan apabila fatwa rokok haram dikeluarkan suatu masa dulu dan mereka yang merokok pula akan mencari seribu-satu helah bagi menafikan dan menghalalkan perbuatan mereka walaupun jauh di lubuk hati, mereka tahu terang-terangan kelakuan mereka tu sesuatu yang memudaratkan diri sendiri dan orang sekitar.

Akhir kata, kita di Malaysia ni kalau taknak dengar nasihat dari para ulama’ yang berilmu tinggi tu, dah tu nak dengar fatwa siapa pulak kan? Takkan nak dengar kata pemimpin terkait skandal semburit pulak? Aduh.

Jadi, Ohmedia rasa kita semua harus sama-sama lapangkan dada dan terima perkara baik yang dilakukan dalam masa, cuba untuk perlahan-lahan menjauhkan diri dari perkara yang memudaratkan diri sendiri dan orang sekeliling. Tak payah nak emosi dan gaduh-gaduh bagai lah yer…

+ Baca respon pembaca di Oh! Media.


Oh! Makan


Penulis sepenuh masa di Oh! Media. Mencipta Oh! Media sejak dari dalam perut mak lagi. Hi Awak!

Comments

Lagi dalam kategori Umum

Trending

To Top