Connect with us

Diceraikan Talak 3 Setelah Setengah Jam Menjadi Isteri Kerana Wang Hantaran

Umum

Diceraikan Talak 3 Setelah Setengah Jam Menjadi Isteri Kerana Wang Hantaran

Lagi kes tentang isu wang hantaran tak cukup. Jika baru-baru ni majlis pernikahan menjadi kecoh apabila wang hantaran RM15,000 tidak mencukupi hingga tidak jadi kahwin.

Namun, kisah yang ingin dikongsikan lebih sadis apabila si gadis diceraikan talak 3 setelah setengah jam menjadi isteri kerana wang hantaran tidak mencukupi.

MasyaAllah. Dasyat betul penangan wang hantaran. Boleh berkecai habis silaturahim dan rumahtangga.

“Lama juga aku jadi photographer wedding. Macam-macam aku dah tempuh. Ini aku nak kongsi sikit cerita yang pernah terjadi di depan aku suatu masa dahulu.

Mas hantaran kahwin, mak ayah perempuan ini letak RM22,222.22. Memang mahal gila, tetapi si lelaki ini telah bersetuju. Aku tengok yang lelaki ini pun bukan calang-calang orangnya.

Jadi, sampailah ke hari akad nikah. Kedua-dua pihak gembira saja. Pengantin dengan mukanya sudah tak sabar nak mengawan. Iyelah, musim hujan pada masa itu. Tok Kadi sampai, maka berlangsunglah acara akad nikah dan selamba dengan senafas sehaja pengantin lelaki lafazkan akad.

Hantaran pun bertukar tangan, begitu juga dengan mas kahwin. Semasa lelaki itu nak baca lafaz takliq, tiba-tiba saudara dari pihak perempuan bising.

“Duit hantaran tak cukup RM1,000 ni!”

Pengantin perempuan terus bangun dari tempat duduk. Tinggikan suara pada pengantin lelaki bertanya mengapa duit hantaran tak cukup.

“Apsal tak cukup RM1,000?” tanyanya.

Pihak sebelah perempuan siap perli-perli, “Dah tahu tak cukup duit, tetapi gatal sangat nak kahwin itu kenapa?!”

Yang pengantin lelaki, walaupun mata berkaca, dia senyum sahaja. Dia ambil mikrofon dan berkata,

“Baru jadi isteri tak sampai setengah jam dah camni? Sengaja saya tak cukupkan seribu sebab nak tengok kau orang macam mana. Ini saya ada bawa wang yang tidak cukup itu,” katanya sambil membuka beg yang berkepok-kepok duit not RM50 dan RM100 di dalamnya.

“Tak apalah, alang-alang semua ada di sini, boleh jadi saksi saya. Saya ceraikan awak dengan talak 3. Assalamualaikum,” katanya buat terakhir kali sebelum menjatuhkan mikrofon itu.

Selesai bersalaman, mereka terus beredar dari tempat itu.

Itulah, bila dah ada orang nak, itu kira bernasib baik. Perempuan bersepah sekarang. Tepi-tepi bus stop pun boleh petik. Kau buka WeChat, berapa ramai yang serah diri secara free? Kau ingat lelaki lelaki dalam drama jam 7 petang itu wujud ke?”

Karnival Makan Lagi!

Ada dua perkara yang buat Oh! Media tak sabar betul nak tunggu FoodiesFest 2016 kat Encorp Strand Mall, Kota Damansara…

Posted by Oh! Media on Tuesday, March 29, 2016

Penulis sepenuh masa di Oh! Media. Mencipta Oh! Media sejak dari dalam perut mak lagi. Hi Awak!

Comments

Lagi dalam kategori Umum

Trending

To Top