Connect with us

(Video) Cuba Cetus Salah Faham & Ganggu Perpaduan Antara Kaum, Alvin Chong Kesal Dengan Tindakan Ustaz Abu Syafiq!

Oh! Artis

(Video) Cuba Cetus Salah Faham & Ganggu Perpaduan Antara Kaum, Alvin Chong Kesal Dengan Tindakan Ustaz Abu Syafiq!

Apa dah jadi sebenarnya sehingga menyebabkan pelakon, Alvin Chong rasa kecewa dengan pendakwah bebas, Ustaz Abu Syafiq gais? Haa, kalau korang nak tahu ada sepotong video Ustaz Abu telah tular di media sosial yang cuba mencetuskan perselisihan faham dan menganggu perpaduan antara kaum.



Posting itu telah dimuatnaik oleh seorang pengguna yang bernama @khalids di Twitter. Dalam video tersebut, pendakwah itu berhujah mengenai tulisan Cina. Apa lagi, Alvin pun mengulas mengenai perkara itu tau!

Inilah punca kecetusan perpaduan rakyat Malaysia. Shame on you fot using religion as an excuse and weapon. May God grant you the punishment. You tak layak jadi ustaz. Even a 3 year old Muslim kid is better than you.

Nampaknya, semakin ramai orang tidak bersetuju dan tidak suka dengan tindakan pendakwah tersebut. Menurut pendapat Ohmedia, tak kiralah bahasa atau tulisan budaya tetapi tak perlu lah nak hapuskan tulisan Cina tu.

OHMEDIA: LEBIH ELOK MENUNTUT ILMU KAN USTAZ?

Sumber: Twitter

+ Baca respon pembaca beri pendapat di Facebook Oh! Media.




Penulis sepenuh masa di Oh! Media. Skop penulisan merangkumi segala aspek terkini & viral. Juga memastikan laman media sosial untuk Oh! Media sentiasa berjalan dengan lancar.

Comments

Lagi dalam kategori Oh! Artis

To Top