Connect with us

Aiskrim Perisa Tikus Belanda jadi Kegilaan Ramai

Umum

Aiskrim Perisa Tikus Belanda jadi Kegilaan Ramai

Aiskrim perisa tikus? Serius lah benda ni betul-betul wujud dan ada jual? Tapi benda pelik-pelik macam ni kalau dekat luar dari Malaysia Ohmedia percaya memang ada.

Aiskrim perisa tikus belanda, inilah perisa yang korang boleh dapatkan di Equador dan dijual pada harga serendah RM4.20 sahaja.

Aiskrim yang dijual oleh Mara del Carmen Pilapana itu dikenali juga dengan nama aiskrim Cuy dan ia dikatakan hidangan tradisional penduduk Amerika Latin dan korang juga boleh dapatkan di Columbia, Peru dan Bolivia.

Tapi masakan tradisinal ni telah diubah oleh Mara del dengan mencuba sesuatu yang baru dengan menjadikan daging tikus belanda sebagai bahan asas untuk aiskrim.

Keluarga dan suami saya sendiri menganggap saya gila. Mereka tidak fikir sesiapa pun akan sukakan aiskrim ini tetapi sekarang ia produk kami yang paling laris, katanya.

Aha, tengok tu, laku keras gais. Korang pun mesti nak cuba gak kan, haha.

+ Baca respon pembaca Oh! Media.


Oh! You Tube


Penulis sepenuh masa di Oh! Media. Skop penulisan merangkumi segala aspek terkini & viral.

Comments

Lagi dalam kategori Umum

Trending

To Top