Connect with us

Oh! Media

Pelajar

Oh! Tidak

Pelajar Lancar ‘Kempen’ Kutuk Cikgu, Dakwa Malas Datang Sekolah Sebab Ini

Dekat aplikasi Tiktok ada satu trend terbaru di mana para pelajar ada melancarkan kempen ‘mengutuk’ guru yang ajar mereka. Bukan main ya dik!

Kalau korang tengok satu video, pelajar-pelajar itu mendakwa mereka bukannya malas untuk pergi sekolah tapi disebabkan cikgu. Dah kenapa?

IKLAN

Kalau korang tengok ruangan komen, ada pelajar yang menyokong trend itu dan berpendapat peraturan di sekolah yang buatkan mereka menyampah untuk hadir.

Asyik kena maki dengan cikgu, penat ahh.

Mulut cikgu yang buat kita taknak sekolah bukannya kita malas.

Peraturan sekolah yang aku malas nak pergi sekolah.

Tak peliklah kenapa lebih daripada 10,000 calon SPM 2023 tidak hadir ke dewan peperiksaan. Semuanya perangai macam ini lah! 

Diharapkan ibu bapa pantaulah anak-anak demi masa depan mereka, janganlah biarkan! Takut nanti mereka yang menderita satu hari nanti.

Kredit: Tiktok

+ Baca respon pembaca di Facebook dan Telegram Oh! Media.

Penulis sepenuh masa di Oh! Media. Skop penulisan merangkumi segala aspek terkini & viral.

Lagi dalam kategori Oh! Tidak

Ke Atas