Connect with us

Oh! Media

Oh! Tidak

Isteri Kawal Gaji Suami, Beri Duit Poket RM6 Sehari Untuk Makan

Bila dah berkahwin, ramai dari kalangan suami yang biarkan isteri uruskan hal kewangan. Tapi bukanlah bermaksud si isteri boleh kawal ketat sampai suami takde duit nak belanja.

BACA: Dosa Ke Kalau Isteri Nak Berhenti Kerja Walaupun Suami Gaji Kecil? Ini Penjelasannya

IKLAN

Menurut laporan mStar, seorang lelaki meluahkan rasa kesal kerana semua gajinya dikawal penuh oleh pasangannya walaupun terima RM5,000 sebulan.

Lebih menyedihkan, dia mendedahkan hanya dapat RM6 sehari je dari isteri untuk makan di kantin yang membuatkannya rasa terbeban.

Setiap gaji RM4,000 cash terus kena bagi dekat tangan isteri.

Komitmen saya dalam RM1,000 untuk bayar rumah dan lain-lain bayar cash.

Katanya dia pernah berbincang dengan isteri supaya sebahagian gaji bulanan tersebut diberikan kepada ibu bapanya tapi ditolak.

Bukan tu jer, isterinya juga beri alasan si suami ada adik-beradik lain yang boleh tanggung orang tuanya.

Saya tak berani nak jawab lebih-lebih, takut jadi gaduh. Jadi saya berdiam je.

Sedihnya dengar luahan abang ni sebab RM6 tu macam duit harian budak sekolah je. Patutnya bincang semula dengan isteri tentang pembahagian gaji tu. Apapun kita doakanlah yang terbaik untuk dia dan keluarga.

Kredit: mStar

+ Baca respon pembaca di Facebook dan Telegram Oh! Media.

Penulis separuh masa Oh! Media berkaitan isu trending dan hangat.

Lagi dalam kategori Oh! Tidak

Ke Atas