Connect with us

Netizen Berang Dan Kecam, Bakal Pengantin Beri Gambar Freestyle Untuk Mohon Dokumen Perakuan Nikah!

Umum

Netizen Berang Dan Kecam, Bakal Pengantin Beri Gambar Freestyle Untuk Mohon Dokumen Perakuan Nikah!

Gambar hiasan sumber dari Google

Macam-macam hal lah sekarang ni. Bagi yang dah khawin, mesti sudah tahu bagaimana pentingnya dokumen perakuan nikah. Namun tidak untuk bakal pengantin ini, hanya kerana mahu nampak lain dari kebiasaan, bakal pengantin ini sanggup beri gambar masing-masing untuk memohon buku nikah.  Terkejut juga Ohmedia tengok gambar masing-masing, lebih-lebih lagi silelaki, siap keluar lidah bagai.

Sumber gambar dari @501Awatni

Bagaimanapun sikap mereka ini dikecam oleh netizen di media sosial kerana tidak profesional, dan buku nikah bukan benda main-main. Netizen juga berpendapat, tak semua benda boleh melawak lebih-lebih lagi dalam hal ni. Rilek, chill-chill, kes ni dilaporkan berlaku di Indonesia dan mungkin mereka sahaja je nak kasi panas line netizen dimedia sosial, takkanlah pegawai agama yang uruskan mereka tak tegur. Lagipun benda-benda ni bukan perkara main-main.

Namun nasihat Ohmedia kepada yang bakal buat dokumen perakuan nikah ni jangan pula ikut jejak langkah mereka kerana hanya mahu nampak lain daripada yang lain. Percayalah, kalau korang buat juga, makin ramai yang akan menyusul. Jadi jangan mulakan ya! Benda-benda tak berfaedah simpan untuk diri kita sendiri, jangan tunjuk kat orang. Ada masa kita perlu serius, ada masanya tidak.

Sumber: Twitter @501Awatni

+ Baca respon pembaca Oh! Media

Penulis content & Ketua Multimedia di Oh! Media. Memastikan pelbagai content menarik dapat dicipta khas untuk Oh! Media sahaja.

Comments

Lagi dalam kategori Umum

Trending

To Top