Connect with us

Mentaliti Rakyat Malaysia Masih Rendah, Sampah Penuh Dibuang Dalam Longkang

Oh! Tidak

Mentaliti Rakyat Malaysia Masih Rendah, Sampah Penuh Dibuang Dalam Longkang

Ohmedia agak kecewa apabila melihat mentaliti rakyat Malaysia masih rendah kerana membuang sampah sarap merata-rata sehingga tidak memikirkan kesan terhadap alam sekitar dan juga masyarakat sekeliling.

Cuba korang tengok gambar dekat bawah ni yang dipenuhi sampah sarap dalam longkang. Aduh! Mesti berbau busuk kan? Ohmedia bukan nak salahkan peniaga jer tetapi korang semua patut ambil tahu bahawa sikap begini perlu diubah. Sampai bila kita nak biarkan perkara ini terjadi?




Kita sudah berada pada tahun 2020 gais. Ohmedia rasa negara Malaysia ni perlu adanya penguatkuasaan serta-merta terhadap masyarakat yang membuang sampah merata-rata. Bukan tu jer, tong sampah juga perlu disediakan di semua tempat.

Ohmedia harap korang akan mengubah sikap supaya tidak berlakunya hal ini lagi. Bukan apa, bila terkumpulnya sampah macam gambar dekat atas tu, nanti bermulalah wabak denggi sana sini dan longkang tersumbat sehingga menyebabkan banjir tau.

Sayangilah negara korang seperti nyawa sendiri. Malu bila tengok negara lain bersih, negara kita penuh dengan sampah sarap. Bila nampak sampah jer, kutip lah. Pahala pun dapat gais. InsyaAllah, bila kita dah terbiasa amalkan menjaga kebersihan, generasi akan datang juga akan membuat perkara yang sama.

OHMEDIA: JANGAN BUANG SAMPAH MERATA-RATA. NAMPAK TONG SAMPAH JE, TERUS PERGI BUANG OKAY.

Sumber: Facebook

+ Baca respon pembaca sayang Malaysia di Facebook Oh! Media

Penulis sepenuh masa di Oh! Media. Skop penulisan merangkumi segala aspek terkini & viral. Juga memastikan laman media sosial untuk Oh! Media sentiasa berjalan dengan lancar.

Comments

Lagi dalam kategori Oh! Tidak

To Top