Connect with us

Oh! Media

(Video) Bancuh Air Guna Air Paip, Tindakan Peniaga Air Balang Buat Tekak Netizen Loya

Oh! Tidak

(Video) Bancuh Air Guna Air Paip, Tindakan Peniaga Air Balang Buat Tekak Netizen Loya

Bila menjalankan perniagaan, peniaga perlulah menggunakan bahan yang bersih dan terbaik kepada pelanggan.

ADVERTISEMENT

BACA: Peniaga Pasar Malam Gaul Ayam Berempah Tak Pakai Glove. Ada Yang Geli, Ada Juga Tak Kesah

Tapi apa perasaan korang bila ternampak peniaga yang dalam diam menggunakan bahan yang tidak sihat dalam makanan atau minuman yang dijual mereka? Mesti kembang tekak dibuatnya kan?

Peniaga air balang bancur air guna air paip

Tular satu video memaparkan keadaan peniaga yang sedang bersiap sedia menyiapkan bahan jualan sewaktu berlangsungnya Festival Kuching di Sarawak.

@monkeykingasia #kuching festival #kuchingsarawaktiktok ♬ Original Sound – Unknown

Menerusi video tersebut, dapat dilihat pekerja gerai yang menjual balang air sedang membancuh air dengan menggunakan air paip.

Perbuatannya itu ditangkap oleh salah seorang pengunjung yang bertindak merakam perbuatan pekerja gerai tersebut dalam diam.

Isu macam ni dah lama berlaku

Menjengah di ruangan komen, rata-rata netizen geli melihat keadaan yang berlaku itu dan berharap agar peniaga lebih bersikap jujur dalam perniagaan.

Geli pula bila tengok, makan dan minum nak masuk dalam perut kot. Harap peniaga lebih peka dan prihatin dengan bahan yang digunakan.

Kredit: TikTok monkeykingasia

+ Baca respon pembaca di Facebook dan Telegram Oh! Media

Comments

Lagi dalam kategori Oh! Tidak

30 Hari Paling Trending

ohmedia telegram group
Ke Atas